imageimageimageimageimageimageimageimage

Full Circle Blog

De Full Circle vaart in 2019, na een wereldreis van ruim 8 jaar weer naar 'huis' via de atlantische oceaan. Lees de avonturen van Paul & Monique en hun gasten.

Los Roques

Bonaire - Los Roques - Aves - Bonaire,

Op zaterdag ben ik aangekomen op Bonaire en gelijk kennis gemaakt met de andere 2 reisgenoten Margriet en Marinus (arts die hier op het eiland woont). Het plan is om naar Los Roques te varen. Maar de wind is erg hard dus we doen wat mooie zeiltochtjes om wat in te slingeren. Dat is maar goed ook want tegen de wind in met hoge golven valt het erg tegen en ben ik ook een beetje misselijk. Maar gelukkig gaat het goed. Hierdoor hebben we de kans ‘s middags wat van het eiland te zien. Marinus is een leuke gids en laat ons vele mooie plekjes zien.

Donderdag is de wind gunstig en vertrekken we om 12.00 uur richting Los Roques. Na een bizarre tocht van 28 uur zeilen tegen de wind in (wat een belevenis!!!) komen we ’s middags aan op ons eerste plekje Caya de Aqua. Wat een prachtige plek is dit. De zee heeft wel 5 kleuren blauw. Als we de volgende morgen het eiland verkennen, ontdekken we wat een schitterend eiland het is. Het is helemaal af als ik de volgende ochtend om 7.00 uur ongeveer 15 dolfijnen rond de boot zie zwemmen en iedereen wakker schreeuw : “Dolfijnen, dolfijnen.” Als ik dan later samen met Monique met snorkelen ook nog een rog zie, kan mijn dag helemaal niet meer stuk! En dan hebben we nog niet eens ontbeten. De rest van de eilandjes zijn ook prachtig.

Vooral ook super lekker gegeten. Marinus, geweldig dat je zo’n mooie vis had geregeld, de wahoo was heerlijk. De tonijn die je hebt gevangen, waar Monique dezelfde middag nog heerlijke sashimi van heeft gemaakt was een genot!

Paul is echt een super schipper en Monique wat heb ik weer heerlijk gegeten. Beiden bedankt voor deze mooie belevenis.