imageimageimageimageimageimage
imageimageimageimageimageimageimage

Full Circle Blog

De Full Circle vaart in 2017 over de Indische oceaan. Lees de avonturen van Paul & Monique en hun gasten.

Met Bert en Annemárie op safári deel I&II

Deel I

We liggen amper een week in Richards Bay na de oversteek van zo'n 1200 mijl vanuit Madagaskar en kijk eens wie we daar hebben....! Onze vrienden uit Zeegse! CheetaGeweldig om elkaar in dit land te zien en nog leuker is dat we ruim 2 weken hebben om een mooie tochtHippo s bij skiclub te maken.

Met een ruime auto rijden we als eerste naar St Lucia. Vanuit Richards Bay prima te bereiken. De gastheer van de prima accommodatie midden in het stadje, African Ambience, is erg enthousiast en hulpvaardig. Voor we het weten hebben we voor dezelfde middag een Hippotour. Maar de eerste hippo's, veel leukere naam dan nijlpaard, zien we al tijdens de lunch. Bij de Ski club met uitzicht op een binnenmeer.

Zuid Afrika is qua accommodatie en eten prima te betalen en ook de entree voor de parken valt ons erg mee! We stappen een uur voor zonsondergang op een flinke boot. De eerste hippo zien we al binnen een minuut! Hij zwemt/loopt recht op de boot af! We zien er zoveel!
Krokodillen leven hier ook maar we zien er maar 1 en zelfs een haai! Hier schieten we de eerste foto's Girafvan de honderden foto's die we tijdens deze 'vakantie' schieten!

Voor de volgende dag rijden we naar Cape Vidal een mooie plek aan de kust. We rijden hier zelf een park in en zien veel antilope-achtigen, wrattenzwijnen (Pumba) en zelfs Lots of hipposneushoorns. Cape Vidal is prachtig, een mooi strand, de zee is onstuimig er staan hele hoge golven.

We stoppen op een uitkijkpunt waar Paul in de verte Walvissen ziet slaan met hun staarten op het water. Best goed te zien met de geweldige verrekijker die we van de boot hebben meegenomen!

Hluhluwe is een van de bekendste parken in deze omgeving. Dag 3 staan we vroeg op. Om 5 uur worden we met bijzonder safarieauto opgehaald. Jeff is een zeer ervaren gids die razend enthousiast vertelt over dit mooie park. Hij weet ongelofelijk veel en vertelt veel over alle dieren, zelfs de kleinste dieren, mestkevers en bijzondere sprinkhanen. Ontbijten doen we midden in de natuur.

jeff tovert een ontbijteVan de big 5 zien we geen leeuwen en luipaarden maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de prachtige cheeta die we van heel dichtbij kunnen zien. Jeff is Braaien in de jungleniet alleen een goede gids maar ook een goede Braai Man. Met uitzicht op een olifant eten we onze steak medium rare! Wauw, we zijn alle 4 helemaal safarie-fan. Wat een prachtige natuur heeft dit land!

Deel II

In St Lucia bedenken we plan II. Tegen de grens met Mozambique ligt het prachtige olifantenpark Tembe! Aangezien we nog lang niet 'uitgesafaried' zijn zoeken we een leuke accommodatie daar in de buurt. We boeken 3 nachten in Kosy Bay lodge waar we 2 huisjes hebben met een eigen zwembad(je)! Weer een leuke zeer betaalbare plek midden in de natuur.

Olifant zoekt verkoelingMet een grote 4x4 rijden we met Christopher door het park. Het heet Elephant Park, nou die zien we dan ook! Ze hebben een prachtige uitkijkpost gebouwd vlakbij een drinkplaats. We raken niet uitgekeken, zitten er ruim een uur en zien op een gegeven moment wel 14 olifanten tegelijk! Die drinken en maken zichzelf nat tegen de warmte. Ook hier zien we Beautyimpala's en niala's. Geweldig om naar hun gedrag te kijken zo tussen die enorme olifanten.
Het park is qua natuur weer heel anders dan de andere parken.

Met Alex maken we een wandeling rond de Kosy Bay en de rest van de dag relaxen we bij ons zwembad(je).

We rijden terug naar de Full Circle in Richardsbay, het is ondertussen weer vrijdag. Dus we kunnen weer meedoen met Drinkplaatsde wekelijkse braai! We bedenken nieuwe plannen en rijden de volgende dag naar een mooie plek aan het strand in de buurt van Richards Bay voor een lekkere wandeling. Daar zien we vissers met enorme hengels. 3 x achter elkaar zien we iemand een haaitje vangen! Het stikt langs de hele Afrikaanse kust van de haaien. Op vele plekken hebben ze haaiennetten, zodat het veilig is om te zwemmen. Maar hier niet, zwemmen is op eigen risico. Nou mij niet gezien

Ondertussen hebben we deel III van de trip uitgedacht . Deze dagen gaan we doorbrengen in de Drakensbergen.