imageimageimageimageimageimageimageimage

Full Circle Blog

De Full Circle vaart in 2017 over de Indische oceaan. Lees de avonturen van Paul & Monique en hun gasten.

Verjaardagsfeestje op de Full Circle op Bonaire

GroepsfotoSinds we vanuit Suriname vertrokken hebben we steeds gasten aan boord!

Het is druk op de Full Circle! Met 3 gasten vertrekken we vanuit Grenada, via de prachtige Grenadines varen we naar het noorden. We redden zelfs Bequia, Gefeliciteerd Frisoons favoriete eiland! Met de bijzondere ankerplek voor Margareths Beach. Dan wordt het tijd om los te gooien voor een paar dagen (4) op zee! Op het laatste stukje na is de wind heel stabiel. Dan komt in het vroege ochtendgloren Bonaire in zicht!
Het is druk bij Kralendijk! Het is even zoeken naar een vrije mooring. Maar gelukkig vinden we er een! Een beetje brak zijn we wel, eer je in een goed ritme komt, gaan er wel een paar nachten overheen! Maar Paul zijn Full Circle eieren (met spek, tomaten, kaas en basilicum) doen wonderen. Iedereen knapt zienderogen op. Klaar om aan land te gaan. Slapen doen we later wel!

Bootpapieren en paspoorten mee..... Inklaren! Gaat gelukkig snel hier op Bonaire. Onze volgende stap is dan altijd een telecom winkel zoeken om de Ipad en Iphone te voorzien van een simkaart. Echt niet altijd makkelijk........ Bonaire is vooruitstrevend! Het blijkt dat onze Ipad van 4 jaar oud, te VINTAGE is!! Te oud om 3 G op te ontvangen! Het systeem is té geavanceerd hier! De dame in de winkel probeert het ons uit te leggen, maar we begrijpen het niet. Ze haalt een collega erbij, deze praat helemaal in nert-taal, nu snappen we er nog minder van. Enfin..... Komt er op neer dat we via de Iphone (die overigens nog ouder is) een hotspot kunnen maken om op de Ipad te kunnen internetten. Snap je 'm nog......? Wij niet!!

Sinds een paar weken is een vriend van ons Officier van Justitie hier op Bonaire. Op weg naar zijn werk ziet hij de Full Circle al liggen verwelkomt ons zwaaiend! Later drinken wij een lekkere cappuccino met hem en kletsen bij. Zijn beide zoons zijn momenteel op Bonaire. Een van hen wordt de volgende dag Paul pikt de gasten op21. Een memorabele leeftijd. Daar hoort een memorabel tripje bij.... Wij bieden aan om op zijn verjaardag een rondje klein Bonaire te doen. De moeder (mijn vliegvriendin Christien) komt dezelfde avond werkend aan op Bonaire (als verrassing voor haar zoon Friso) met nog een vriend ipb-end mee! Chris, ook een bekende op de Full Circle. Hij beleefde Birthday Cakede passage door het Panama kanaal mee! We zijn compleet. Het feest kan beginnen!
Rond een uur of half 11 monster de groep van 7 aan. Na wat uitleg gooien we los. Er staat een best windje. Maar zo achter het eiland heb je geen golven en zelfs met 2 reven tikken we de 8 knopen aan!
Voor de lunch pakken we een mooring op bij Klein Bonaire. Eerst wat snorkelen en dan een lekker broodje. Iedereen vermaakt zich.
Het feestje wordt thuis voortgezet met een lekker stuk taart en 's avonds mogen wij aansluiten voor een lekker etentje. Kortom een dag met een gouden randje. Volgens mij kijkt Friso terug op een leuke 21e verjaardag.

Eerst schildpadden zien, dan terug naar Grenada