imageimageimageimageimageimageimageimage

Full Circle Blog

De Full Circle vaart in 2017 over de Indische oceaan. Lees de avonturen van Paul & Monique en hun gasten.

Oh nee hè........ niet weer!

Met Marieke & Michel gooien we na flink wat weken los bij Bonaire. Op naar Curaçao. Het weer is prima dus we kunnen een nachtje bij klein Curaçao liggen. Altijd goed voor een snorkeltrip mét schildpadden! Touren met Marieke en MichelPrachtig helder blauw water. Overdag is het er druk maar 's avonds hebben we de ankerplek voor ons zelf en een lokaal vissersbootje. Michel tuigt zijn surfplank nog een keer op en stuift nog heel wat keren langs het eiland.

Bij binnenkomst op het Spaanse Water komt Ton van SY True Blue op ons af gevaren met zijn dinghy! Geweldig weerzien na 5 jaar! Hij klimt aan boord en wijst ons een goede ankerplek. Leuk om de draad gewoon weer op te pakken en gezellig bij te kletsen. We borrelen bij hem en Dominique aan boord met allerlei lekkere hapjes.

Met Michel en Marieke hangen we nog een beetje de toerist uit op het eiland voordat zij weer naar Nederland vertrekken. Tom, dieselmonteur, checkt de motor van de Full Circle. Wat ook nog heel erg leuk is dat ik 2 oud collega’s uit Michel op de Surfplamkmijn Okura tijd na jàren weer eens zie, zij houden vakantie op Curaçao. Kortom een gezellige leuke tijd.

Na een week vertrekken we alweer. Op naar Aruba en Wonders, het gezellige hotelletje van Gaston. We gaan anker op net voordat het donker wordt en varen de nacht door. Het is een stevige wind en een choppy zee.

Inklaren is niet zo makkelijk op Aruba, je moet mét de boot komen. De plek is niet handig. Meer berekend op vrachtschepen. Er hangen grote banden die een flinke afdruk op de Full Circle maken en we komen bijna niet meer weg omdat het een aardige lagerwal situatie is met veel wind. GezelligMaar Paul is niet voor een gat te vangen vaart in een achterspring weg. Als we straks weg willen varen moeten we hier weer naar toe om uit te klaren. Liever niet met een mooie gepoetste boot!

Het weerzien met Gaston is super. ‘ s Avonds gaan we gezellig uit eten op het strand en kletsen heerlijk bij. De volgende dag rijdt hij ons naar de haven waar we met de Full Circle de kant op willen net als 5 jaarZonnepaneel geleden. Nou dat valt tegen...... de kraan die ons uit het water moet liften is..... je raadt het al, kapot! We hebben even een déjà vu gevoel. 2 jaar geleden was de kraan in Maleisië ook kapot. Oh nee he....... niet weeeeer!

Ondertussen zijn we ruim een week verder en de kraan doet het nog steeds niet😟
We zijn maar begonnen om het houtwerk binnen te voorzien vaneen nieuwe laklaag. Het wordt prachtig maar we hopen wel dat we nu snel horen dat we het water uit kunnen!

Mooi is dat vrienden van ons, Marilou en Frans, gister zijn aangekomen op Aruba met een nieuw zonnepaneel. Er was 1 zonnepaneel kapot op de Full Circle. Lastig om een zonnepaneel van dezelfde grootte te vinden. Maar gelukkig toch gevonden bij het bedrijf waar de ‘oude’ zonnepanelen ook vandaan kwamen. Onderzocht door onze Electro Erik en super verpakt door hem en zijn broer Kees Jan voor het transport naar Aruba. Dat zou via DHL of zo een godsvermogen zijn geweest... dus Marilou & Frans hebben de delivery verzorgd. Zo ontzettend lief en fijn! Thx.... Erik, KeesJan, Marilou en Frans!!!!